ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος «Φυσικοθεραπευτικές παρεμβάσεις σε παθήσεις του νευρικού συστήματος» οι φοιτητές θα μπορούν:
- Να κατανοούν το μοντέλο αναπηρίας
- Να εξηγούν το ρόλο του Φ/Θ στη θεραπεία ασθενών με νευρολογικά ελλείμματα
- Να κατανοούν τη σχέση ανάμεσα στον κινητικό έλεγχο, στην κινητική εκμάθηση και στην ανάπτυξη των κινήσεων
- Να διακρίνουν το ιεραρχικό από το συστηματικό μοντέλο κινητικού ελέγχου
- Να περιγράφουν την ανάπτυξη του ελέγχου της στάσης και της ισορροπίας
- Να συσχετίζουν τις θεωρίες του κινητικού ελέγχου και της κινητικής εκμάθησης με τη φυσικοθεραπευτική παρέμβαση
- Να αναφέρουν τη φιλοσοφία των διαφόρων μεθόδων και τεχνικών
- Να περιγράφουν τις στρατηγικές κινητικής εκμάθησης που χρησιμοποιούνται στις μεθόδους και τεχνικές
Γενικές Ικανότητες
- Ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγή στη Νευροεπιστήμη της Φυσικοθεραπείας
- Μοντέλο αναπηρίας Nagi (Ο ρόλος του Φ/Θ στη θεραπεία των ενηλίκων και παίδων με νευρολογικά ελλείμματα)
- Θεωρίες του κινητικού ελέγχου και κινητικής εκμάθησης
- Σχέση του κινητικού ελέγχου με τη θεραπευτική άσκηση
- Κινητική ανάπτυξη Ι (θεωρίες της ανάπτυξης, ορόσημα αδρής και λεπτής κινητικότητας)
- Κινητική ανάπτυξη ΙΙ (τυπική κινητική ανάπτυξη)
- Τεχνικές που βασίζονται στην νευροφυσιολογία Ι( PNF, θεωρητικό υπόβαθρο και θεραπευτική προσέγγιση.
- Τεχνικές που βασίζονται στην νευροφυσιολογία ΙΙ ( Bobath method, θεωρητικό υπόβαθρο και θεραπευτική προσέγγιση)
- Τεχνικές που βασίζονται στην νευροφυσιολογία ΙΙI (Brunnstrom method, Vojta, Method, Rood technique, κτλ), θεωρητικό υπόβαθρο και θεραπευτική προσέγγιση
- Τεχνικές βασισμένες στις αρχές της κινητικής εκμάθησης Ι( Carr and Shepherd, Perfetti method, Θεωρητικό υπόβαθρο και θεραπευτική προσέγγιση)
- Τεχνικές βασισμένες στις αρχές της κινητικής εκμάθησης ΙΙ (Peto method, Sensory integration( Ayres method), Θεωρητικό υπόβαθρο και θεραπευτική προσέγγιση)
- Τεχνικές βασισμένες στις αρχές της κινητικής εκμάθησης ΙΙI ( Constraint Induced Movement Therapy, περιγραφή της θεωρητικής βάσης, βασικά πρωτοκόλλα που εφαρμόζονται σε παιδιά και ενήλικες με ημιπληγία)
- Συσχέτιση των θεωριών με τη θεραπευτική παρέμβαση
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Martin and Kessler. Φυσικοθεραπευτικές Παρεμβάσεις σε Ασθενείς με Νευρολογικές Παθήσεις. Επιμέλεια ελληνικής Έκδοσης: Δάφνη Μπακαλίδου. Αθήνα. Εκδόσεις: Κωνσταντάρας-Ιατρικές εκδόσεις , 2015
Alder SS, Beckers D, Buck M. PNF in practice: an illustrated guide, 2hd ed. Berlin, Springer, 2000.
Richard A. Schmidt .Motor Schema theory after 27 years: Reflections and implications for a new theory. Research Quarterly for Exercise and sport. 2003;74(4):366-375
From motor learning to physical therapy and back again: the state of art and science of motor learning rehabilitation research. Jneurol phys Ther.2014;38(3):149-150.
Carr J, Shepherd R. Νευρολογική Αποκατάσταση. Βελτιστοποίηση των κινητικών επιδόσεων. Εκδόσεις: Επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάννου Α.Ε , 2004
O’ Sullivan SB. Strategies to improve motor control and learning. In O’ Sullivan SB, Schmidt TZ (eds). Physical Rehabilitation Assessment and Treatment, 4th ed. Philadelphia, FA Davis, 2001a,pp 363-410.
Kathryn Sawner & Jeanne La Vigne. Κινησιοθεραπεία στην ημιπληγία από την Brunnstrom. Νευροφυσιολογική προσέγγιση. Εκδόσεις: Επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάννου Α.Ε .